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일본 위스키 : 품절 진행중!!

cyanluna 2018. 6. 28. 15:04


면세점에서 야마자키의 가격이 점점 오르더니 이런 이유가 있었군요. 이젠 면세점에서 구경도 하기 힘들던데...그래도 좀 쌀때 사둘걸 그랬네요.. 요 몇년간은 봐도 비싸서 선뜻 사기 겁나던데....ㅠ 역시 없어진다고 하니 확땡기네요..ㅎㅎ


Japanese Whisky: So Good That It's Running Out
일본 위스키 : 품절 진행중!!

Japanese brewing and distilling company Suntory has announced that two of their popular whiskies will soon no longer be available. Their Hakushu 12-year-old single-malt will disappear from shelves this month. And sales of the Hibiki 17-Year, made famous by Bill Murray in Lost in Translation, will be suspended from September onwards.

일본 주류/양조 회사인 산토리는 그들의 가장 인기있는 위스키 두 종류가 곧 동이 날것이라고 발표했습니다. 하쿠슈12년산 싱글몰트 위스키는 이번달내로 창고에서 모두 소진 된다고 했습니다.  읽어버린 번역의 Bill Murray 덕분에 유명해진 히비키17년은 9월까지는 판매가 유보 되었습니다. 

These are the latest in a series of older Japanese single malts to be cancelled or suspended over the last few years.

최근 몇년간 취소되거나 유보된 일본의 오래된 싱글 몰트중 가장 최근의 것들 입니다. 

Japan’s problem is simple - making fine whisky takes time, and Japanese whisky has skyrocketed in popularity over the last 20 years. Failing to predict the massive increase in demand, most major Japanese distillers did not set aside enough whisky to age in the late nineties, resulting in the current shortage.

일본의 문제는 단순합니다 - 좋은 위스키를 만들기위해서는 시간이 필요합니다. 그리고 일본 위스키는 최근 20년간 인기가 급속도로 상승했습니다. 엄청나게 증가한 수요예측에 실패한 결과, 대부분의 일본 양조회사들은 90년대 후반 충분한 양의 위스키를 확보해두지 못했고 그결과 지금의 품절사태를 빚었습니다.

Over the past two decades, Japanese whiskies won an increasing number of prestigious awards and competitions. This acclaim has caused the value of Japanese whisky exports to more than double. They now make up around 5% of the global market.

지난 20년간, 일본위스키는 수많은 상과 대회에서 우승을 했습니다. 이러한 극찬속에서 일본 위스키의 수출은 두배이상 증가 했습니다. 그들은 전체 글로벌마켓에서 현재 5%가량를 점유하고있습니다. 

In 2015 Suntory’s Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013 was named “the best in the world" by the influential Whisky Bible. It received a score of 97.5/100. 2015 was also the first year that no Scotch whiskies featured on the world top-five list, another sign that countries other than Scotland can produce world-class whisky.

2015년 산토리의 야마자키 싱글몰트 셰리캐스크는 2013년 영향력있는 위스키 바이블에서 "세계 최고이 위스키"라는 칭호를 얻었습니다. 이 위스키는 100점만점에 97.5 점을 획듣했습니다. 2015년  월드 탑5 리스트에 스카치 위스키가 없었던 첫해였습니다. 이 말은 일본이  스코틀랜드말고도 월드클래스의 위스키를 만들수있다는 또 다른 신호입니다. 

However, Japanese whisky is still mostly consumed domestically, with 96% of it being sold within the country. Some credit the recent rise in domestic Japanese whisky consumption to the increased popularity of whisky-highball cocktails in Japan. Others cite the popularity of Massan, a daily soap opera about Masataka Taketsuru, the founder of the Nikka distillery.

하지만, 일본위스키는 여전히 내수에서 약 96%가량으로 대부분 소비가 되고있습니다. 몇몇은 일본에서 인기있는 칵테일인 하이볼의 소비가 증가했기때문에 일본내에서도 소비량이 늘었다고 합니다. 또 다른 사람은 니카양조장 설립자인 마사카타 타케시루에 관한 일일오페라인 "Massan"의 인기를 인용하기도 합니다.

Suntory has promised that Hakushu 12 and Hibiki 17 will return eventually, although they are unwilling to predict when. Distillers in Japan and around the world are starting to rely less on the age of their whiskies as a selling point. Many plan on phasing out single-malt whiskies in favor of non-age-statement blends, which can be more reliably produced.

산토리는 하쿠슈12년산과 히비키17년은 결국에는 돌아올것이라는 것을 약속했습니다. 비록 그게 언제인지는 모르지만 말이죠. 일본의 양조회사들은 판매 포인트를 위스키의 연수를 낮추는것을 생각하기 시작했습니다. 싱글몰트에 대한 의존도를 줄이고 연식 제한이 없는 블렌드위스키에 대한 계획을 수립하면 좀더 안정적으로 위스키를 공급할 수 있습니다. 

원문 = https://app.engoo.co.kr/daily-news/article/japanese-whisky-so-good-that-its-running-out/bz207HEkEei5HuupzVo2BA

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