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영어공부-영원히풀수없는숙제

지구를 돕기, 한번에 햄버거 하나씩

cyanluna 2018. 4. 16. 08:14
소고기산업이 환경에 꽤나 악영향을 주나 봅니다. 단순이 건강을 위해서 뿐만 아니라 환경을 위해서라도 소고기 소비를 줄여야 한다 관점이 있는 것 같습니다.
전 세계에서 가장 햄버거를 많이 먹는 나라는 단연코 미국입니다. 미국의 소고기 소모량을 줄이기 위해 버섯을 섞은 친환경 햄버거 푸드체인이 생겼습니다. 
채식주의자들은 어차피 못먹겠지만 고기를 좋아하는 환경론자들에게는 매력적일 수 있을것 같습니다. 하지만 햄버거의 주류를 대체하기는 어렵지 않을까요?




Helping the Planet, One Burger at a Time
지구를 돕기, 한번에 햄버거 하나씩
Chef Rob Morasco didn’t set out to make a planet-friendly burger.
롭 마라스코 쉐프트는 친환경적 햄버거가 아니면 내어 놓지않습니다. 
But the 25 percent mushroom burger he created at food service company Sodexo not only has a lower carbon footprint, it’s also lower in calories, fat and salt. It’s juicier, too.
하지만 그가 만든 푸드셋 회사 Sodexo의 25%의 버섯 햄버거는 이산화탄소 배출량을 줄여줄뿐아니라 칼로리,지방,염분 또한 적습니다. 그리고 육즙이 풍부하죠.  
Mushroom-blended burgers have started to become popular among both chefs and environmentalists. In March, Sonic Drive-In became the first fast-food chain to offer them.
버섯섞인햄버거는 쉐프와 친환경론자들사이에서 인기를 끌기 시작했습니다. 3월 소닉드라이브인은 그들이 제안한 첫번째 패스트푸드 체인이 되었습니다. 
Americans eat about 10 billion hamburgers each year, according to the World Resources Institute (WRI).
세계자원협회(WRI)에 따르면 미국인들은 연간 약 10억개의 햄버거를 먹습니다.
All those burgers take a toll on the planet. Beef is “the most resource-intensive food that we commonly eat,” Richard Waite of WRI said. It accounts for about half the greenhouse gases produced by the American diet, he added. 
이 모든 햄버거는 지구에게 좋지 않은 영향을 줍니다. 쇠고기는 “우리가 먹는것중에 가장 많은 자원을 소모하는 음식입니다” WRI의 리차드 와이트는 말했습니다. 
WRI estimates that if every burger in America were blended with mushrooms, the greenhouse-gas savings would be like taking more than 2 million cars off the road.
WRI는 만약 모든 햄버거를 버섯섞인햄버거로 대체 한다면, 온실가스절감효과는 200만대의 자동차가 사라진것과 같다고 예측했습니다.
Demand for meatless meals is growing along with rising health and environmental concerns. There are bean burgers, soy burgers, veggie burgers, and so on.
고기 없는 식사에 대한 요구는 건강과 환경에 대한 관심과 함께 커졌습니다. 그리고 강낭콩버거,콩버거, 채소버거등이 생겨났습니다. 
But it’s a limited market.
하지만 이 시장은 제한적입니다. 
“The veggie burgers [appeal] to folks who identify as vegetarian or vegan, or actively want to be eating less meat,” Waite said. On the other hand, blended burgers appeal to “someone who really loves meat,” he added. “This is potentially a dish that could have broad mainstream appeal and also pretty big environmental benefits.”
“채소버거의 채식주의자들이나 고기를 덜 먹고 싶어하는 사람들에게 매력으로 작용합니다” 와이트는 말했습니다. 반면, 버섯섞임버거는 “정말 고기를 좋아하는 사람들”에게 까지도 매력적입니다. 이것은 잠재적으로 이 메뉴가 세계의 주류로 부각되고 또한 환경에도 긍정적 영향이 있을 것입니다. 


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